На Дніпропетровщині у літню спеку питання перевантаження автотранспорту, що перевозить вантажі, стає особливо актуальним. Палкої промені «розігрівають» асфальтове покриття, а важкі фури, вага яких вища за норму, продавлюють на такій дорозі борозди і траса згодом починає «пливти» під колесами в інших автомобілів.
ЯМКОВИЙ РЕМОНТ
Незважаючи на повномасштабну війну в Україні, та зокрема на Дніпропетровщині, продовжується ремонт доріг. У квітні цього року Служба автомобільних доріг трансформувалась на Службу відновлення та розвитку інфраструктури, і нині вона опікується не тільки ремонтом автодоріг, а й відновленням того, що було зруйновано під час війни: житла, об’єктів соціальної, енергетичної сфери, захисних споруд тощо. Ремонт доріг в області служба розпочала із настанням тепла.
«Зараз ми почали з відновлення пріоритетних маршрутів. Роботи проведено передусім на автошляхах державного значення, де найбільш інтенсивний рух, зокрема, це Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка, Мерефа-Лозова-Павлоград, Павлоград-Василівка-Покровське-Новомиколаївка. Також проводились роботи з відновлення мостів та шляхопроводів Новомосковського району, що є частиною автошляху М-29 Харків-Красноград-Перещепино. Зокрема, виконано ямковий ремонт дорожнього полотна. Нині всі роботи проводяться винятково в межах експлуатаційного утримання, а масштабні будуть відновлені після нашої Перемоги», – зазначили у пресслужбі Служби відновлення та розвитку інфраструктури в області.
Тож аби зберегти дороги не тільки Дніпропетровщини, а й усієї України максимально цілими, впроваджено систему автоматичного зважування фур під час руху та облаштовано спеціальні місця для зважування великовантажних автомобілів. На початку 2022 року в області встановлено три системи зважування автомобіля під час руху. Вони фіксують вагу фури; час, коли вона проїхала; а потім власник транспорту отримує штраф поштою. Загалом на дорогах державного значення в усій Україні обладнано 48 таких систем.
ФІЛЬМУВАТИ НА КАМЕРУ
Крім того, у травні цього року Кабінет Міністрів України ухвалив нову постанову, що дасть змогу інспекторам Державної служби України з безпеки на транспорті там, де не встановлені системи автоматичного зважування під час руху, по-іншому стежити за дотриманням норм перевізниками. Відтепер вони мають право зупиняти авто з ознаками перевантаження та супроводжувати його для зважування до найближчого спеціально облаштованого майданчика, але не далі ніж 50 км. Також вони можуть використовувати спеціальний блокуючий пристрій, якщо водій відмовляється їхати до місця зважування чи виправляти порушення у випадку підтвердження перевищення дозволених норм перевезення.
Документом визначено й ознаки, за якими інспектор може подумати, що він перевантажений та зупинити його для перевірки. Зокрема, це завантаження вище бортів, просідання вузлів підвіски, відсутність товарно-транспортної накладної чи відмова її пред’явити.
Весь свій діалог із водієм фури інспектори повинні фільмувати на бодікамеру – робиться це для попередження будь-яких корупційних зловживань, тобто камера повинна бути ввімкнена завжди. Така норма не нова, і діє від серпня минулого року. Якщо інспектор не зафільмував свого діалогу з водієм, то для нього передбачена дисциплінарна відповідальність.
У травні цього року в Україні було запущено в роботу три системи автоматичного зважування. За місяць роботи вони зафіксували пів сотні випадків перевантаження фур, що користуються дорогами державного значення. Завдяки цьому в 2023 році до державного бюджету сплачено 83 млн грн штрафів за порушення установлених норм.
ТАМАРА БЄЛКІНА