Від теорії до практики: що вразило українських педагогів у Фінляндії

Від теорії до практики: що вразило українських педагогів у Фінляндії

26 Червня 2025 Новини, Суспільство

Педагогічний колектив Новоолександрівського ліцею Раївської сільської ради отримав унікальну можливість вивчити фінську систему освіти під час п’ятиденного стажування у травні 2025 року.

Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram!

У складі делегації до Фінляндії відправилися директорка ліцею Світлана Кафарова, вчителька початкових класів та заступниця директора з навчально-виховної роботи Тетяна Колесник, а також вчителька інформатики Оксана Тиханова.

Подорож через чотири країни

Дорога до скандинавської країни тривала два дні автобусом через Польщу, Латвію, Литву та Естонію. Найбільше вразила делегацію зупинка в Таллінні, де педагоги оглянули середньовічну архітектуру старого району естонської столиці.

“В Естонії нас вразила середньовічна архітектура старого району міста Таллінна, де для нас було проведено екскурсію”, – розповіла Світлана Кафарова.

Вивчення освітньої системи на всіх рівнях

Протягом п’яти днів українські педагоги детально знайомилися з фінською системою освіти, відвідавши навчальні заклади різних рівнів: дитячий садок міста Раума, початкову та середню школи міста Хірвікоскі, старшу школу міста Еура, університет прикладних наук Сатакунти в Порі та класичний університет у Тампере.

“Ми зустрілися з багатьма педагогами фінської освіти, які розповіли, що їхня діяльність спрямована на добробут кожної дитини. Були вражені матеріальною базою всіх закладів освіти”, – поділилася враженнями директорка ліцею.

 

Практичний підхід до навчання

Особливо вразила українських педагогів практична спрямованість фінської освіти. У школах учні мають доступ до сучасних верстатів, зварювальних апаратів та можуть навіть ремонтувати власні мотоцикли. На уроках музики діти активно співають та грають на різноманітних інструментах.

“Великий відсоток навчання у них є практичним, аніж теоретичним. Вони готують дітей до майбутнього, щоб вони стали гідними громадянами своєї країни”, – зазначила Світлана Кафарова.

Система вибіркового навчання

Фінська освітня модель передбачає гнучкий підхід до навчання: перші два роки учні вивчають обов’язкові предмети, а 3-й та 4-й рік повністю складаються з дисциплін за вибором. Це дозволяє дітям розвивати власні здібності та готуватися до майбутньої спеціалізації.

У вищих навчальних закладах Фінляндії діє принцип 20/80 – 20% теорії та 80% практики. Студенти активно користуються численними лабораторіями та бібліотеками для практичних занять.

Плани на майбутнє

Директорка ліцею висловила сподівання на продовження міжнародного стажування: “Хотілось би побувати в інших європейських країнах, як-от Австрія, де дітей готують як зацікавлених та життєрадісних членів суспільства, або Данія, адже їхня освіта вважається однією з найкращих”.

Для сільської школи таке стажування стало значним досягненням та можливістю переймати кращий міжнародний досвід для розвитку української освіти.

автор: Ярослав САВЕЛЬЄВ

фото: Оксани ТИХАНОВОЇ

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Більше на нашій сторінці у Facebook та каналі в YouTube!
Прокрутка до верху