
Від теорії до практики: що вразило українських педагогів у Фінляндії
26 Червня 2025 Новини, СуспільствоПедагогічний колектив Новоолександрівського ліцею Раївської сільської ради отримав унікальну можливість вивчити фінську систему освіти під час п’ятиденного стажування у травні 2025 року.
У складі делегації до Фінляндії відправилися директорка ліцею Світлана Кафарова, вчителька початкових класів та заступниця директора з навчально-виховної роботи Тетяна Колесник, а також вчителька інформатики Оксана Тиханова.
Подорож через чотири країни
Дорога до скандинавської країни тривала два дні автобусом через Польщу, Латвію, Литву та Естонію. Найбільше вразила делегацію зупинка в Таллінні, де педагоги оглянули середньовічну архітектуру старого району естонської столиці.
“В Естонії нас вразила середньовічна архітектура старого району міста Таллінна, де для нас було проведено екскурсію”, – розповіла Світлана Кафарова.
Вивчення освітньої системи на всіх рівнях
Протягом п’яти днів українські педагоги детально знайомилися з фінською системою освіти, відвідавши навчальні заклади різних рівнів: дитячий садок міста Раума, початкову та середню школи міста Хірвікоскі, старшу школу міста Еура, університет прикладних наук Сатакунти в Порі та класичний університет у Тампере.
“Ми зустрілися з багатьма педагогами фінської освіти, які розповіли, що їхня діяльність спрямована на добробут кожної дитини. Були вражені матеріальною базою всіх закладів освіти”, – поділилася враженнями директорка ліцею.
Практичний підхід до навчання
Особливо вразила українських педагогів практична спрямованість фінської освіти. У школах учні мають доступ до сучасних верстатів, зварювальних апаратів та можуть навіть ремонтувати власні мотоцикли. На уроках музики діти активно співають та грають на різноманітних інструментах.
“Великий відсоток навчання у них є практичним, аніж теоретичним. Вони готують дітей до майбутнього, щоб вони стали гідними громадянами своєї країни”, – зазначила Світлана Кафарова.
Система вибіркового навчання
Фінська освітня модель передбачає гнучкий підхід до навчання: перші два роки учні вивчають обов’язкові предмети, а 3-й та 4-й рік повністю складаються з дисциплін за вибором. Це дозволяє дітям розвивати власні здібності та готуватися до майбутньої спеціалізації.
У вищих навчальних закладах Фінляндії діє принцип 20/80 – 20% теорії та 80% практики. Студенти активно користуються численними лабораторіями та бібліотеками для практичних занять.
Плани на майбутнє
Директорка ліцею висловила сподівання на продовження міжнародного стажування: “Хотілось би побувати в інших європейських країнах, як-от Австрія, де дітей готують як зацікавлених та життєрадісних членів суспільства, або Данія, адже їхня освіта вважається однією з найкращих”.
Для сільської школи таке стажування стало значним досягненням та можливістю переймати кращий міжнародний досвід для розвитку української освіти.
автор: Ярослав САВЕЛЬЄВ
фото: Оксани ТИХАНОВОЇ
Днепр сейчас, Дніпропетровщина, Новоолександрівський ліцей, Підгородне, Підгороднє, Раївська сільська рада, Украина сегодня, міжнародний досвід, новини, новини Підгородне, новости Днепра, новости Украины, новости области, освітня подорож, педагогічне стажування, практичне навчання, стажування у Фінляндії, українські вчителі, фінська система освіти, європейська освіта