Водії автокранів «СхідГЗК»: про роботу, досвід та любов до спецтехніки

Водії автокранів «СхідГЗК»: про роботу, досвід та любов до спецтехніки

10 Листопада 2025 Авто, Новини

Серед низки важливих завдань, які виконує колектив автотранспортного господарства ДП «СхідГЗК», особливе місце займає супровід спецтехнікою ремонтних та профілактичних робіт на різних підрозділах підприємства.

Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram!

Публікують “Вісті Придніпровʼя”.

Сьогодні АТГ має у своєму розпорядженні три автокрани вантажопідйомністю до 7,5, 16 та 40 тонн, які постійно задіяні на виробництві. Усі водії, що керують цією габаритною технікою, мають перший клас кваліфікації. Познайомимося із ними ближче.

Олександр Однорал керує автокраном 34 роки, 26 із яких – в автотранспортному господарстві підприємства. Працювати водієм мріяв із дитинства. Починав на вантажних автомобілях, згодом «пересів» на вантажопідйомну спецтехніку. Спочатку це були гусеничні крани, а потім пішли автомобільні. «Перша моя машина – автокран СМК-7, далі був КС-162. Зараз працюю на МКАТ-40 – машина велика, потужна, – розповідає Олександр. – Стільки вже років я в професії, а вона мені продовжує подобатися своєю різноманітністю, важливістю. Будь-яка робота, пов’язана із підійманням вантажів, складна та дуже відповідальна, вимагає концентрації уваги, швидкої реакції, логічного мислення. Напевне, цим і цікавий сам процес керування краном. За кожним із нас закріплена своя машина, втім за потреби можемо підміняти один одного. Взаємна підтримка та співпраця завжди на першому місці в нашому колективі. Переважно працюємо на Жовтоводському майданчику – ГМЗ, СКЦ, ЖДЦ, балка «Щ», ЦНДЛ. Їздимо у відрядження на шахти підприємства, до речі, своїм ходом.

Щиро вітаю колег із професійним святом. Міцного всім здоров’я – це головне, нехай скоріше закінчується війна, добра, щастя та миру!»

Володимир Пікалов вважає себе, Олександра Однорала та Анатолія Байбуріна універсальними та унікальними фахівцями. Адже кожен із них може сісти за кермо будь-якої машини на автобазі, бо дозволу керувати автокраном інші колеги не мають. Любов до автокранів у пана Володимира з юності. Його товариш Олексій Чорноморець працював саме на такій спецтехніці в АТГ комбінату. Тому коли в армії начальник штабу, якого возив Володимир, запропонував хлопцеві опанувати габаритну спецтехніку, вибір був однозначним – автокран. Уперше прохідну автотранспортного господарства підприємства  як водій автокрана

В. Пікалов перетнув у 1985 році. Потім деякий час працював на Водоканалі, а у 2007 році повернувся на рідну автобазу. «Я люблю свою машину, – з ніжністю в голосі говорить Володимир, – вона дуже класна, у нас із нею взаємна любов. Машина розуміє мене із півслова; якщо не слухається – то можу поговорити з нею і суворо. Робота в нас складна, але цікава, із ноткою ризику. Приємні відчуття охоплюють наприкінці зміни, коли дивишся на результат і розумієш, що все ж таки зробив те, що ще вранці здавалося нереальним.

Працюємо у тандемі зі стропальником. У кожному підрозділі є свій навчений працівник, який подає мені сигнали – «віра», «майна» тощо. Найважливіше у нашій роботі – бути уважним. Ми не маємо права на помилку, оскільки вона може коштувати комусь життя.

В останню неділю жовтня у нас, водіїв, професійне свято, із яким я щиро вітаю колег. Бажаю миру, щоб наші захисники повернулися додому, і ми нарешті мали можливість жити нормально. Зарплати всім гідної, здоров’я, любові та ніжності!»

Анатолій Байбурін працює в автогосподарстві підприємства із 1987 року. Розпочинав водієм вантажного автомобіля. На початку 90-х АТГ, як і весь комбінат, пережило чимало змін. Саме тоді начальник автоколони Петро Федотович Федорченко порадив Анатолію перейти із третьої колони на вантажопідйомну спецтехніку. А.Байбурін погодився, пройшов навчання і відтоді працює водієм автокрана. У 1994 році довелося перейти на інше підприємство, працював у Казахстані, де керував портальними кранами вантажопідйомністю близько 80 тонн. У 2013 році повернувся на комбінат. «Свою роботу я люблю, – зізнається Анатолій. – Для такого поважного віку, як у мене, швидка їзда вже не підходить, а от на автокрані – інша річ. Тут потрібна не швидкість, а точність. На кожен вантаж є свій кран. Мій – більш маневровий, вантажопідйомністю близько 7,5 тонни, а ось у Олександра Однорала машина із найвищою вантажопідйомністю та найбільшою довжиною стріли. Підтримуємо один одного, радимося, як краще підійти до виконання завдання, адже в кожного за плечима великий досвід. Їздимо у відрядження, на одному місці не сидимо. Змінюється місце виконання роботи, люди – цікаво.

Колегам щиро бажаю добра, мирного неба, щоб на роботі все було гаразд, а в родинах тепло і затишно!»

Із теплотою та вдячністю говорить про своїх колег – працівників АТГ начальниця відділу експлуатації Мар’яна Оксамитна: «Наш колектив – це потужна команда, здатна виконувати складні та різноманітні завдання. Хочу подякувати кожному працівникові підрозділу за відповідальність, сумлінну працю, щирість, товариськість та відкритість.

Традиційно ми тісно співпрацюємо із колективами АТГ інших підрозділів – Смолінської шахти на чолі з Андрієм Беззубовим, Новокостянтинівської – із Юрієм Юрченком, Інгульської – із Аркадієм Чижем, транспортно-господарчої дільниці Дніпродзержинського хімзаводу, яку очолює Ольга Стельмах, а також із колегами  транспортного відділу – Артемом Горіновим та Євгеном Денисюком. Дякую їм за підтримку у вирішенні поставлених завдань і сподіваюся на подальшу співпрацю та взаємодопомогу.

Адресую всім шановним колегам щирі вітання з нагоди Дня автомобіліста із побажаннями натхнення, позитиву у житті та віри у краще майбутнє!»

На фото – водії автотранспортних засобів І класу – Володимир Пікалов, Анатолій Байбурін, Олександр Однорал (зліва направо)

Тетяна Корсуновська,
фото автора

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Більше на нашій сторінці у Facebook та каналі в YouTube!
Прокрутка до верху