
Професія вантажника — одна з найпоширеніших і найпотрібніших у всьому світі. Попри гадану простоту й одноманітність, якщо найняти професійних вантажників у різних країнах, їхня робота може істотно відрізнятися. Відмінності зумовлені культурними особливостями, рівнем економічного розвитку, трудовим законодавством і багатьма іншими факторами.
Чим відрізняється робота вантажників у різних країнах?
У розвинених державах, на кшталт США, Канади або Німеччини, робота вантажників значною мірою механізована. Повсюдно використовуються автонавантажувачі, електрокари, конвеєрні стрічки, що полегшує працю робітників і підвищує продуктивність. Вантажники в цих країнах, як правило, проходять спеціальне навчання для роботи на техніці й отримують вищу зарплату.
В нас, в Україні, ця професія також широко поширена, особливо у великих містах і транспортних вузлах — портах, залізничних станціях, гуртових ринках. Здебільшого, у нас переважає ручна праця, однак, останніми роками й тут намітилися позитивні зрушення. Про внутрішню кухню роботи українських вантажників більш детально можна дізнатись на сайті однієї з київських компаній.
Водночас у країнах Азії, Африки, Латинської Америки, що розвиваються, ручна праця вантажників, як і раніше, переважає. Нестача засобів механізації, надлишок низькокваліфікованої робочої сили призводять до того, що робота вантажників тут важча. Замість спеціальної техніки частіше застосовуються найпростіші пристосування — тачки, носилки, мотузки.
У великих логістичних компаніях впроваджується сучасна навантажувальна техніка, зростає попит на постійних кваліфікованих співробітників зі знанням технологій. Оплата праці в цьому сегменті вже помітно вища за середню по країні.
Що чекає на професію вантажника в майбутньому?
Зараз ця професія проходить через кардинальні зміни завдяки повсюдному впровадженню автоматизації. Наприклад, гіганти електронної комерції, як Amazon, Alibaba, активно впроваджують роботизовані системи для обробки вантажів. Тут вантажники майбутнього керують автоматичними навантажувачами та сортувальними машинами через комп’ютерні панелі, контролюючи весь процес переміщення товарів.
Крім того, у найбільших світових портах, серед яких Роттердам, Сінгапур, Шанхай, уже працюють напівавтоматичні та повністю автоматичні причали. Вантажники тут перетворюються на операторів, які дистанційно керують вантажно-розвантажувальною технікою, кранами та транспортерами.
На заводах і фабриках, оснащених конвеєрними лініями й промисловими роботами, вантажники трансформуються в наладчиків і контролерів автоматизованого обладнання. Вони стежать за роботою машин, усувають неполадки, оптимізують процеси.
Крім цього, передові компанії розробляють екзоскелети та підсилювальні пристрої, які допомагають вантажникам підіймати й переміщати тяжкості зі значно меншими зусиллями. Використання таких пристосувань знижує ризик травм і підвищує ефективність ручної праці.