У Дніпрі розробили онлайн-мапу безкоштовних парковок. Вони розташовані по всьому місту. Нині комунальники облаштовують місця: наносять білу розмітку, встановлюють знаки, ремонтують дорожнє покриття. Ці роботи вже були проведені на 170 парковках – це 4 200 паркомісць. До кінця липня планується облаштувати ще 4 тисячі. Облаштування безоплатних стоянок – це частина концепції розвитку паркувального простору, над якою зараз працюють у Дніпрі. Про це повідомив директор КП «Міськавтопарк» Дмитро Омельченко.
«Безоплатні паркомісця й раніше існували у Дніпрі, але їх потрібно було правильно облаштувати, аби убезпечити дорожній рух і паркування. Крім цього, містянам потрібна альтернатива платним парковкам. Безкоштовні стоянки облаштовуємо у пішій доступності до тих місць, які мають попит серед мешканців», – каже Дмитро Омельченко.
Крім цього, у Дніпрі облаштовано 3 900 платних паркомісць, з яких 390 – пільгові. Платні стоянки, за словами Дмитра Омельченка, це світова практика для упорядкування міського простору: «У середмістях зазвичай розташована більшість адміністративних будівель та інших затребуваних у автомобілістів місць. Тож у всьому світі в центральній частині міста облаштовують платні парковки. Якщо водій не хоче сплачувати за паркування з якихось причин, він може залишити свою автівку у кварталі-двох від місця призначення на безоплатному паркінгу, не порушуючи жодних правил. Якщо ж водій ставить авто деінде, то доведеться сплатити штраф».
Також Дмитро Омельченко додав, що гроші, які місто отримує від платних парковок (а це близько 1 млн грн на місяць), витрачаються на інфраструктурні об’єкти та благоустрій територій. Завдяки тому, що стоянки у Дніпрі обслуговує приватна компанія, модернізація міського простору відбувається швидше, бо відсутня бюрократична складова. Але при цьому місто залишається перевірчим органом і власником території парковок, яка надається приватній компанії у користування.
«Ми вивчали досвід інших громад, країн. Зараз уже до нас звертаються українські міста за нашими напрацюваннями. Є міста, які, як і Дніпро, обрали для себе шлях тарифікації парковок по зонах. Наприклад, у Львові паркомісце у центральній частині коштує 40 грн на годину, 30 грн – наближене до неї та 15 – віддалене. Для порівняння – у Дніпрі тариф за паркомісце в центрі – 15 грн на годину», – додав директор КП «Міськавтопарк».
Також у рамках розробки концепції паркувального простору Дніпра влада співпрацює із громадськістю, зокрема із об’єднанням «Urban Dnipro». Як розповідає його засновник Руслан Ширінов, вони також були серед тих містян, які критикували організацію стоянок у Дніпрі, тож звернулися із власною пропозицією до «Міськавтопарку».
«Ми критикували не саму ідею платного паркування, а його організацію. Тож ми звернулися до влади із власним проєктом і до нас дослухалися. Урбаністична практика вказує на те, що паркування у центрі будь-якого міста має бути платним, оскільки фізично не можна вмістити усіх охочих, тому ціна виступає регулятором попиту. Так, наприклад, ми запропонували на вул. Січових стрільців зробити паралельне паркування замість «ялинки», зі збереженням місць тротуарів», – каже Руслан Ширінов.