Більшість мешканців Дніпра знає, як захистити свої права, якщо довелось зіткнутись із купівлею неякісного товару в супермаркеті чи магазині одягу, але мало хто розуміє, як компенсувати моральні та матеріальні збитки, якщо неякісна послуга надана в перукарні або салоні краси. «Вісті» дізнавались у юриста, що потрібно робити, аби довести провину майстра.
Обов’язкові дії
У разі неякісного надання б’юті-послуг споживач має право на безоплатне усунення та виправлення недоліків, а також на зменшення вартості послуги, яка була надана. Юристи радять обов’язково зафіксувати на фото свій вигляд до відвідування салону краси, особливо, якщо це стосується зачіски. Це допоможе виявити причини й наслідки заподіяної шкоди. Підійде навіть скріншот-повідомлення, в якому йдеться про запис до майстра. Добре, якщо буде збережено чек про сплату або виписка з банку про перерахунок коштів за надану послугу – це є підтвердженням того, що споживач був у салоні краси.
«В разі отримання неякісної послуги зафіксуйте наявність свідків, які були присутні на той час у салоні, та їхні контактні дані. У випадку, якщо було завдано шкоди здоров’ю, наприклад, після мікроблейдингу брів з’явилися висипання на шкірі, потрібно звернутись до лікаря, аби занотувати причинно-наслідковий зв’язок», – зазначила заступник начальника відділу правопросвітництва та надання безоплатної правової допомоги Дніпровського місцевого центру з надання вторинної правової допомоги Анастасія Юхименко.
Вона порадила: обираючи майстра з тієї чи іншої послуги, звертайте увагу на наявність у нього сертифікатів, які підтверджують кваліфікацію, та не користуйтесь послугами майстрів, що приходять додому, бо в таких випадках довести їхню провину буде значно важче. Кваліфікований «працівник краси» перед початком процедур повинен розпитати відвідувача, чи не має той алергії, цукрового діабету або інших захворювань, бо в деяких випадках косметичні процедури можуть бути протипоказані.
Плата за шкоду
Для отримання матеріального відшкодування потрібно письмово звернутись до адміністрації салону краси із заявою про безоплатне усунення недоліків або зниження ціни на послугу. «У письмовій заяві повинні бути висунуті претензії, а салон, зі свого боку, повинен надати письмову відповідь, згідно з якою можна буде відслідкувати, що просив споживач, як відповів надавач послуг і чому вимоги не були задоволені. Якщо послуга справді була надана неякісно, салон не має права відмовити у задоволенні претензій», – запевняє Анастасія Юхименко. Якщо заяву належно не розглянули і споживач не отримав відшкодування, наступним етапом звернення до Держпродспоживслужби є заява про притягнення до відповідальності салону краси. Якщо і це не допомогло, можна звертатись до суду з позовом про відшкодування морально-матеріальної шкоди. Згідно із законом про захист прав споживачів позивач звільняється від судового збору.
Анастасія Нефретова, фото pixabay