У Дніпрі міський простір роблять максимально доступним для маломобільних та людей з інвалідністю. При капітальному ремонті вулиць тротуари облаштовують з пониженням, а нові зупинкові комплекси навпаки – із завищеним майданчиком, аби було зручно заходити до громадського транспорту. Таких зупинок по місту – близько 180.
Так, наприклад, на капітально відремонтованому просп. Героїв серед іншого зробили такі тротуари, щоб можна було вільно пересуватися пішоходам, зокрема і маломобільним, улаштовано низку заїзних кишень для зупинки громадського транспорту і нові зупинкові комплекси.
Такі заїзди і зупинки цілком відповідають нормам доступності й безпеки. Вони оснащені огороджувальними стовпчиками, тактильною плиткою; посадкова платформа зроблена підвищеною, щоб можна було легко заходити до громадського транспорту. Загалом при проведенні капітальних ремонтів за проєктами вже передбачені необхідні пониження на тротуарах, щоб усі мешканці могли вільно пересуватися.
Водночас принцип доступності застосовують і при ремонтах внутрішньоквартальних доріг – роблять пониження бордюрів до рівня проїжджої частини як на тротуарах, так і на підходах до будинків.
Таким чином торік відремонтували 250 дворів, з початку нинішнього року – вже 130. Пониження бордюрів при ремонтах внутрішньоквартальних доріг робитимуть і надалі.
Тим часом у домах співвласників прибудинкові території теж роблять максимально доступними. Наприклад, у дворі ОСББ «Вернадського 35» уздовж тротуарів встановлені огороджувальні стовпчики і спеціальні антипаркувальні сфери.
«Раніше по тротуарах неможливо було ходити, оскільки на них постійно паркувалися машини. Мамам з візочками, людям поважного віку доводилося йди по дорозі. А зараз ці огороджувальні елементи забезпечують цілковиту доступність до тротуарів. Завжди можна вільно пройти», – розповів Дмитро Білий, голова правління ОСББ «Вернадського 35».
Зі свого боку, начальник відділу по роботі з проєктами управління з питань самоорганізації населення Владислав Макарець додав, що будь-які облаштування, які обмежують доступ, повинні бути погоджені: «Наприклад, з одного боку такі обмеження, як шини, обмежують проїзд транспорту, але водночас не забезпечують вільний прохід пішоходам. Тому об’єднання мають передусім погодити на своїх зборах облаштування на прибудинкових територіях тих чи інших обмежувачів, а далі звернутися до міської ради для відповідного погодження».