У Дніпропетровській ОДА працюють над проєктом нового водогону, який забезпечуватиме водою Черкаське, Гвардійське та Вільне. Його збудують на заміну старої, вщент зруйнованої системи. Це буде виважений та економічно обґрунтований варіант, який дозволить в короткі строки вирішити багаторічну проблему з перебоями води та опалення. Будівництво розпочнеться вже навесні 2020-го, повідомив голова Дніпропетровської ОДА Олександр Бондаренко.
«Проблема з водопостачанням Черкаського та Гвардійського тягнеться вже багато років. У 2019-му вона досягла критичної позначки. Іржава труба водогону перетворилася на решето, півстолітні насоси виходять з ладу, – наголосив Олександр Бондаренко. – Пропонували оперативне вирішення питання – зробити нові свердловини. Проте Міноборони, якому належить земля у військових містечках, не дало дозвіл на роботи. Тому перейшли до «плану Б». Будуватимемо новий водогін. Це ґрунтовний підхід, якого вимагає ситуація».
Читайте також: Для стабільного опалення Гвардійського на водозаборі встановлюють новий насос
Нині вода до Черкаського та Гвардійського потрапляє по водогону, збудованому у 1960-х роках. Тоді він забезпечував ще кілька населених пунктів та цукровий завод. Зараз підприємство вже не працює, а села мають власні свердловини. Від старого водоводу окрім військових містечок живиться лише селище Вільне.
«Обласна влада вже робила проєкт нового водогону Вільне – Гвардійське на місці старої труби. Запланували прокласти 50-кілометрову магістраль. Воду на таку величезну відстань мав «штовхати» Перещепинський водоканал, який знаходиться на межі банкротства через багатомільйонні борги. Довелося б витратити чималу суму на реконструкцію його обладнання та оновлення очисних споруд. На все про все – майже 300 млн грн, колосальні кошти», – наголосив директор департаменту ЖКГ Дніпропетровської ОДА Андрій Коломоєць.
На нерентабельний проєкт в обласному бюджеті-2019 кошти не заклали, будівництво так і не почалося.
«Нині йдемо альтернативним шляхом. Підведемо 15-кілометрорвий водогін з іншого боку – із Новомосковська. Такий проєкт обійдеться в 5-6 разів дешевше», – додав Андрій Коломоєць.
Роботи розпочнуться вже навесні 2020 року.