Реформування системи пенсійного забезпечення України — це, перш за все, оптимізація усіх напрямків роботи Фонду області: підвищення якості обслуговування громадян, забезпечення прозорості діяльності, впровадження сучасних інформаційних технологій та більш ефективних інструментів з наповнення бюджету Фонду.
Модернізація роботи органів Пенсійного фонду області — процес постійний. На сьогодні відбулося чітке розмежування: робота з відвідувачами фронт-офісів та обробка документів спеціалістами бек-офісів.
Завдяки використанню інноваційних технологій запроваджено призначення та виплата пенсій на базі електронної пенсійної справи. Поступово відбудеться відмова від паперового носія. Розпочато масштабне оцифрування (ретроконверсія) паперових пенсійних справ, що дозволить менше витрачати часу на пошук документа та надання відповіді, створити можливість для надання послуг незалежно від місця проживання, забезпечити пенсіонерам доступ до матеріалів своєї пенсійної справи в будь-якому сервісному центрі чи на віддаленому робочому місці (точці обслуговування) Фонду області або через мережу Інтернет з використанням сервісів вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України.
Переведення пенсійних справ в електронний формат здійснюється в рамках реалізації Пенсійним фондом України проекту “Е-ПЕНСІЯ”, який також передбачає дистанційне подання документів для призначення пенсії через вебпортал електронних послуг (призначення пенсії в “один дотик”) та використання спеціального мобільного додатку “Пенсійний фонд”.
Запровадження електронного пенсійного посвідчення дозволило поєднати декілька функцій: підтвердження статусу пенсіонера та платіжної банківської картки. Документ також містить інформацію про власника та його цифровий підпис.
Розширюється перелік дистанційних послуг вебпорталу Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua) з використанням електронно-цифрового підпису. Людина, не виходячи з дому чи офісу, може замовити довідку застрахованої особи, подати заяву про призначення пенсії з подальшим наданням паперових документів до сервісного центру, дізнатися про перерахунок пенсії, поставити питання, подати скаргу, отримати індивідуальні консультації та роз’яснення законодавства. Для цього необхідно зареєструватися на вебпорталі за допомогою електронно-цифрового підпису або звернутися до будь-якого відділу обслуговування громадян. У майбутньому планується всі послуги Пенсійного фонду України зробити електронними.
Використовуються дистанційні сервіси, наприклад – sms-інформування громадян. Після подачі заяви через вебпортал Пенсійного фонду України або в будь-якому сервісному центрі на телефон заявника буде приходити інформація: застрахованим особам — про сплату роботодавцем страхових внесків, а пенсіонерам — про розмір пенсії та перерахунки.
Працює контакт-центр Пенсійного фонду України, «гарячі лінії» Головного управління Фонду області, за номерами яких щоденно можна отримувати роз’яснення та консультації.
Особисті дані про страховий стаж, який має особливе значення для всіх працюючих як для майбутніх пенсіонерів, можна отримати з Реєстру застрахованих осіб. Протягом 19 років Фондом області ведеться робота, спрямована на забезпечення наповнення Реєстру достовірними та актуальними даними. Фахівці контролюють дотримання соціальних прав громадян, у т.ч. за допомогою електронних сервісів. При виявленні недостовірних даних вживаються заходи для поновлення прав громадян. Одним із основних досягнень є доступність отримання консолідованої інформації про заробітну плату (дохід), незалежно від місця перебування особи та регіону України, в якому вона працює.
Для зарахування трудового періоду до страхового стажу необхідно отримувати легальну заробітну плату та сплачувати внески до бюджету Фонду області. Тож, одне з найважливіших питань на сьогодні — виведення заробітної плати із тіні, її легалізація та сплата внесків за застрахованих осіб, щоб кожен працівник не втратив жодного дня стажу. У цьому напрямку Головне управління Фонду області тісно взаємодіє з управлінням Держпраці, органами Податкової та Державної виконавчої служб.
Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області не зупиняється на досягнутому, постійно розвивається, не відстає від темпів сучасного світу, наближає послуги до кожного громадянина, забезпечує комфортні та доступні умови обслуговування.
Для отримання дистанційних послуг у будь-який час та будь-якому місці запрошуємо скористатися перевагами новітніх сервісів Пенсійного фонду України.
Начальник Головного управління Пенсійного фонду України
в Дніпропетровській області, Юрій КОЗАК